Känna sig kränkt..

Det är ok för folk att känna sig kränkt för att andra läser vad man skriver när man inte skrivit något elakt alls.

Men det är ok att skicka elaka sms, med otrevliga saker i som folk inte kan läsa.
Men som kränker mig.
Jag ska få all skit kastad på mig (vilket du gör i smyg via sms så ingen ska se) men ingen chans att försvara mig.
Det är INTE OK.

Men alla kan ju nu se att du HOTAR mig i bloggen, det kanske du skrev till juristen med.

Jag valde att försvara mig i bloggen för folk få alltid bara höra en sida av saken, din sida.

I dina sms som jag spara skriver du bla
Att jag är konstig, att jag ej bryr mig om folk, att jag kör mitt eget race, att jag ALDRIG frågat dig om vi ska göra något, att jag aldrig kan lägga saker bakom mig, att jag bara bryr mig om mig själv, att Jonas går och pratar skit om mig, att du jag inte är glad för din skull

Detta stämmer ju ej, och jag valde att *försvara* mig offentligt mot denna väldigt otrevliga attack

Som sagt jag hade aldrig skrivit något om du inte börjat
Jag tyckte knappt att det va något att sura över
För det fösta så spelar det väll ingen roll vem som ringer om men e bjuden som par, sen säger man saker som man inte menar ordagrant, och när han sagt att han ringt så såg han min min och sa att jag ringer och pratar med han igen det blev lite galet

Men nä då hade du redan fått ut det på DIN blogg

Jag undrar hela tiden vad som inte är sant, vad är förtal?

Oh du måste ju hela tiden svara i min blogg, så alla kan läsa, för jag har ju ingen mail så då svarar jag dig med här

Brottsbalkens bestämmelser
Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken. En ytterligare förutsättning är emellertid att han visar att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den.

Jag kände mig tvungen att lämna uppgifter i sakern då dina påståenden va falska och jag kan bevisa att de sakerna jag skrivit är sanna.

Men det är fortfarande inget förtal, då jag ej varit otrevlig, gjort några påhopp... bara sanning

Kommentarer

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0