Ang varför min blogg låg nere

Pratade med J igår, och han vet såväl att jag ALDRIG efter vad som hänt en gång innan skulle lägga ut saker i bloggen.
Men denna gången va det INTE jag som började och e det någon som pratar *skit* så e det inte jag.
Skrivit till bloggsajten att jag bestämt mig för att bråka med dig..........


Bara att läsa inlägget som är gjort 2008-11-06 14:23:13 på den bloggen
Innan det hade jag INTE skrivit något!

Att ens lägga ut det inlägget, när det enda man hört är något jag påstås ha sagt till en person som sedan sagt det till en annan och sedan till den sista.
Då slänger man ut ett inlägg utan att ens höra med personen i fråga.
För allt du hört måsta vara sant, det kan inte vara så att någonstans på vägen trillar det bort ord, fraser omformuleras.

Allt jag skrivit e sanning, och som sagt har vi yttrandefrihet här i Sverige som de flesta vet och är det skit så får man ju stämma den personen för förtal.
Men då får man ju oxå berätta vilket som är just skit.
För ALLA hör just nu bara en sida av saken... som vanligt


Så inlägget sanningen ligger kvar, då det är sant och det står jag för


Kommentarer
Postat av: Anonym

Brottsbalkens bestämmelser [redigera]

Bestämmelser om ärekränkning – brotten förtal och förolämpning – finns i 5 kap. brottsbalken. Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning. Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken. En ytterligare förutsättning är emellertid att han visar att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den. Straffet för brott av normalgraden är böter. Om brottet är att anse som grovt ska det rubriceras som grovt förtal. Påföljden kan då bestämmas till böter eller fängelse i högst två år. Vid bedömandet av om brottet är grovt ska särskilt beaktas om uppgiften genom sitt innehåll eller den spridning den fått eller på annat sätt var ägnad att medföra allvarlig skada.[1]



Förtal får normalt inte åtalas av någon annan än den drabbade (målsäganden). Om brottet riktar sig mot någon som är under 18 år eller om målsäganden i annat fall anger brottet till åtal, får åklagaren väcka åtal om detta av särskilda skäl anses påkallat från allmän synpunkt.[2]



Att innehållet i en dom är offentligt hindrar inte att det, under vissa omständigheter, kan vara förtal att ge spridning åt uppgifter som finns där.





Du ska nog ta och passa dig för vad du skriver...

DU påstår det är sant men där finns inga bevis för ngt av det, lätt det är att stämma ngn..

Å du har väl både fuskat här å där så DU ska vara jäkligt rädd över vad du ger dig in i nu..små telefonsamtal är lätta att göra!

Du är ju för fan helt sjuk i huvudet...du är 32 år gammal och 4 barn, väx upp för fan å sluta häng ut folk!

Å jonas vet å sa pff Jonas säger vääldigt mkt du inte vet om.Är det ngn som är omogen är det DU! som lägger ut en massa, men som sagt passa dej..

2008-11-11 @ 09:39:00
Postat av: sofie

Men åhh, räd jag e för dig

Ring du dina samtal.

Jag fuskar ingen stans tyvärr, för jag råkat ut för sånna som d innan så nej jag har allt på det torra

....

Skrev inte något alls illa om dig,, jag skrev vad jag med hade gjort och att jag älskade dig



Jag hänger inte ut någon jag står för allt jag skrev och det va inget konstigt

men passa dig... det e ju hot...



Om det är något av det jag skrev som inte är sant så berätta vad????????????





Sen om man älskar någon berättar man ju allt man vet, vilket jag gjorde för dig, allt sa jag

Vad har du sagt till mig nä det håller du för dig själv

Ärlighet vara längst



Jag skrev och berättade alla gånger jag faktiskt frågat dig om du vill följa med, för du hävdar att jag inte gjort det en enda gång!!!

Att jag ställt upp och lånat dig pengar!!



Och Jonas säger väldigt myket , tyckte det va din pv som sa senast igår att man inte skulle ge sig på andra, men ger du dig på Jonas så



Jag vet saker om T som inte du vet.....



Ja jag e 32år, men instället för att om man undrar något fråga mig! Så litar du blint på vad din pojkvänn säger, som hört det från någon som du inte litar på!!! Så blev det såhär...........



Du har fan ALLTID klankat ner på mig, aldrig varit ute med dig utan du skullat säga till ALLA att hon har 4 barn.

Ger det inte mig rätt att gå ut och ha roligt, träffa killar.

Så fort någon kille kommit o pratat med mig e det det första du sagt!



Öppnade butik inte fan kom du med en blomma ens!!



Samtal kan jag med göra du har ju knappast varit ärligt på många ställen....



När blogg inte tog bort inlägget vad du tvungen att börja HOTA mig............. moget

2008-11-11 @ 11:52:51

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0