Slå katten ur tunnan!

O vad jag var irriterad igår, dom ringde från Hampus fritis att hans krupp hosta hade kommit han måste gå hem.image348
Då kl va kvart i 4 sprang jag bort till vårdcentralen och tänkte dom kunde maila in ett recept på hans Lepheton då den va slut.
Men a nä det tar tre dagar!!!
Jag bara då är det bättre jag ringer i morgon bitti får en läkartid som någon annan kunde fått och får doktorn att maila ett recept.
- Svar = Jag skriver ut det och lägger det på doktorns skrivbord.
Idioter rent utsagt.
Va på Väla och köpte hostmedicin.
Ska se om jag kan hämta den idag.





Köpte ett Rosa skrivbord (dom svarta benen va slut) så det får jag vänta att montera upp.
Så fick jag en Karsten stol av Daniel.
Måste ha en plats att sitta och jobba hemma får ont i axeln när jag sitter vid köksbordet.
Köpte lite tyg som jag ska sätta under trappan då det ska stå där under och det trillar ner smuts från trappan. (bilder kommer sen när jag målat och satt upp allt)

image349
Köpte nästan klart Alla hjärtans dag presenterna så nu har jag bara en kvar.
Har själv med dragit på mig en förkylning typiskt, mitt blodsocker ligger så högt då.
Och träningen blir lidande svettas ju för inget.
Men har varit där.
image351
I dag är det fettistisdag och även slå katten ur tunnan.

Slå katten ur tunnan är en lek sammanbunden med fastlagshelgens firande. Leken är vitt utspredd i Danmark under fastelavns-firandet och brukade även lekas i södra Sverige.

Sitt namn har leken fått av att man förr lät en levande katt vara i en tunna som sedan traktens unga män skulle slå sönder med hjälp av en käpp eller ett svärd medan de satt på en häst. Lyckades man slå sönder tunnan utsågs man till "kattakung" (kattekonge). Nu har dom en tygkatt =)


image350
Jasmine och Iza ska gå på bio och se Alvin och Gänget (Hampus skulle gått men han kan ju inte sitta där o hosta så jag lova han att han får gå med en kompis senare)

Själv ska jag på föräldramöte på Izas skola.


Kommentarer
Postat av: nettan

vad söt ina är

2008-02-05 @ 11:39:43

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0