Normalt - vem avgör vad som är normalt

I dag på Radio Rix diskuterade dom två saker på morgonen.. bl.a. att föräldrarna ska straffas för vad barnen gör för det e fel på uppfostran - enl. Gert Fylking.
Om föräldrarna t.ex. får betala om barnen tar sönder något när dom är under 18 så får föräldrarna betala, Gert tyckte att samma sak skulle gälla när barnen (i detta fallet va det ang. misshandeln av den handikappade mannen) gör grövre gärningar, att föräldrarna ska få ta straffet om barnen ej är straffmyndiga då det enl. honom var brist i uppfostran.
Men STOPP!!!
Vet du vad Gert... jag har en som har fått samma uppfostran som mina andra tre barn men han har inte samma impulser som vi, han tänker inte som vi, han är utåtagerande.
Jag som mamma kämpar varje dag med detta plus att jag får hjälp från Bup, skolan, kuratorer, psykologer och Socialen.
Men om han inte blir vad vi kallar *normal* utan fortsätter att vara sin egen individ, ska jag som mamma straffas för det?

 Har jag inte haft ett tillräckligt helvete, kämpat för att mitt barn ska få samma hjälp till ett normalt liv som andra barn.
Döm inte ut föräldrarna till dessa barn, det finns säkert många barn där det e bristande uppfostran men långt ifrån alla.
Hjälp barnen när dom är små.
Tycker även att barn skulle få betala av saker dom förstör i tonåren när dom blir myndiga - ej föräldrarna.
image41
image25


Kommentarer

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0