Överinformerade..

Tänkte på det häromdagen när jag köpt en ny fotkräm från Shool.
Den hette FOTKRÄM
På baksidan stod det endast för utvärtesbruk.
Ehh jaha tänkte jag var har man annars fötterna?

Läste sedan Amelia där en krönikör tog upp samma ämne bla
Står det i barn pyjamasar, Keep away from fire.
Ja skrev hon det vore ju synd att pyjamasen blir förstörd när jag kastar in mitt barn i elden.
Hon hade även köpt en påse nötter på sj tåget , där stod på baksidan OBS- kan innehålla spår av nötter.
Hm ja konstigt annars.

Men världen är konstig i USA är det en tant som fått massa miljoner för hennes husbil körde av vägen, hon hade satt på farthållaren och det stod INGENSTANS i bruksanvisningen att man var tvungen att sitta kvar vid ratten!

Hmm

image233

Va på Väla och köpte Cider till jul, hade bestämt att INTE köpa x-cider christmas då den smakade kall glögg förra året.

Men i år va det ny smak mistel - apelsin.

(Men läste nu på systemets hemsida att den smakade blod apelsin )

Sen hade Kivik en jul cider som skulle smaka vanilj - kanel.

X-cider har ju en nyhet som jag ej smakat så det fick bli den med Rabarber - granatäpplen.

Jag tycker inte om rabarber men men.

Sen blev det 6 vanliga Twister min favvo - Jordgubb - Vanilj.


Julkorten har börjat trilla in jul tycket jag, hoppas bara man får lika många man skickat...

Birthes styvpappa kikade in i9 butiken och önskade en God Jul, lite gulligt tyckte jag.

Va på sjukhuset kl 8 i morse, fick ett nytt nattinsulin som man ska ta redan vid 4-5 sen verkar det till vid middags tid nästa dag.

Perfekt slipper men bekymra sig om man tagit det på natten el ej och jag kan fortsätta med mina sena frukostar.

Skulle ta lite blodprover med pga. min viktuppgång och se om ja behöver mer levaxin ( min sköldkörtel fungerar ej) tog även b-vitamin test (då jag saknar och äter tabletter varje dag för det med)  och ett Hba1c. Det tog 50 min för att 10nummer på provtagningen så jag han till Apoteket imellan köpte Alun ska göra lera till barnen i helgen hade jag tänkt, och sedan fick jag gå ut o lägga på bilen två gånger.

I kväll e det julfest på Inas förskola, sen ska jag slå in lite paketer.


Kommentarer

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0