Ny familjemedlem Tore! & Konstiga saker

image206
I dag såg jag stolarna jag önskat mig i julklapp för halva priset på Jysk.
Passade på att åka dit när Hampus var på karate.
Men dom hade inga hemma.
Köpte två dukar en i krossad vit sammet som jag ska ha nu under julen.
Bara att tvätta och lägga på inget strykande.
Sen en jättefin brunsvart med svart siden mönster.
Sen satt det ju en så söt tomte ensam i en korg.
Han fick jag köpa han e jättestor.
Hampus döpte han till Ture. T= Tomte = Ture.
Va på Jysk vid Willys sen och köpe stolarna som e min tidiga julklapp från Daniel = Tack.
Jla skit att skruva i hop, tog 2 timmar för 3st.
Så tar resterande tre i morgon.
Konstigt 1
Något tråkigt o konstigt, T slutade i butiken idag bara så.
Va på möte på af och sen kom hon in och då va hon *frånskriven* från arbetsträningen.
Tycker det hela e väldigt konstigt.
Innan har förlängningen gått från 23- 23 i månaden.
Och om jag ej skulle anställa henne så va 23 jan sista dagen innan.
Tycker det e konstigt att folk kan få *gå hemma* över jul och nyår när man hade en *arbetsträningplats*
Jag förstår om dom hittat något annat, men fram till dess är det väll bättre folk stannar i arbetslivet?
I vilket fall som helst så hade man väll bestämt att på fredag ska jag sluta här.
Inte komma efter ett möte och pang nu har jag slutat.

Konstigt 2
D hade ju shoppat för över 3tusen i en butik, när jag konfronterade honom hette det, jag köpte det för att sälja själv
När jag då sa så du skulle gå bakom ryggen och sälja det som jag säljer privat?
Då hette det jag tänkte vi kunde sälja det o de4la på det.
Sen hette det jag tänkte ge det till digf.
När jag sedan efter han varit nere två gånger frågade honom varför han ej gade med sakerna.
Då hade han kört och lämnat tillbaka det!
(Bara resan tar 90 min, dvs. 3 timmar tur/retur och med den stora bilen)
Men han hade ett tillgodokvitto det kunde jag få.
Bra tänkte jag då kan det ju räknas av allt han e skyldig mig och det kunde gynna företaget han förstört lite.
Sa till D att jag kanske skulle till denna butik i veckan.
Han var hemma på Söndagen innan han körde ner m barnen men hade han något kvitto med.

Messade o frågade .
Men se då hade hans pappa *fixat* det!
Han hade ju LOVAT mig det!
Men det här med ärlighet, hålla vad man lovar, e inget för 2000talet har jag märkt.

Konstigt  3
Skulle på inflyttningsfest i helgen som kommer.
Men då ska festen ställas in för det har kommit något ivägen.
Jaha
Vad har kommit i vägen undra jag.
Men nä då va det att man  inte orkade mådde bra.
Ehh ja vilket va det...,
Sen har jag frågat om J skull med till London och han skulle räkna på det.
Well fortfarande inget svar efter 2 månader - han räknar väll än!
Även frågat om vi skulle åka till Gbg och gå på julmarknad i helgen som var.
Han skulle då höra med sin bror som bor där.
Kom det något svar på detta.
Nä...
Då kläcker man ur sig , jag trodde inte du ville!
Men HALLÅ det va ju mina förslag!
Men som med allt annat så blir det inget av något...

I dag när jag va skittrött så är det dubbelavsnitt av CSI, typiskt.
Tycker inte om morgondagen, min mobil har kommit åter till Telenor.
Den är lagad!
Som det stod.
I al fall ska jag ej ha den lagad el ej, jag ska ha en ny el ingen alls!
Jag har skrivit ut mailen från Sony Ericsson och Konsumentombudsmannen och ska ta med om dom krånglar.
Ska även åka dit kl 10 då konsumentombudsmannen har teletid.
Ska fixa naglarna  vid 9 först.

Här under ser ni mina blomsterarrangemang jag gjort.
Två av de nya stolarna.
Och de fina blommorna jag fick i söndags.

image205
 


Kommentarer
Postat av: Rögla

God jul Tore med familj^^
kanske vårre de något om Tomten Rögla kommer ner och delar ut julklapp

2007-12-06 @ 08:49:03
Postat av: Nettan

måste bara kommentera konstigt 1 för det är inte det minsta konstigt för de handlar om T hon har nog aldrig jobbat en jul eller innan jul hm själv jobbar man in i de sista tom halv 2 julafton...Men så är de verkliga arbetslivet..

Men sen konstigt 2 och 3 förvånar inte mig de minsta..

2007-12-11 @ 12:58:55
Postat av: nettan

Glömde att skriva snygga stolar,blommor,fönster och tomten tore är väldigt söt.

2007-12-11 @ 13:00:45

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0