Lite shopping


Detta blev det idag


När jag kom hem ringde Birthe så vi pratade en timme, sen städade jag och Hampus hans rum, och sedan blev det lite mat.
Kom H&M katalog idag va en jättefin Bambi topp men va redan slut.
Blev en annan fin topp och en bolero till mig
Jasmine valde en siden klänning och svarta paljett tights, Ina fick randiga tajts som hon ska ha till de fina kläderna hon fick av mormor när hon fyllde år.
Blev ett par termobyxor till Jasmine med, kan ju bli kallt el nått.


Nu blir det S.O.S familj sedan Desperat.



Toppen som INTE fanns

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har varit i kontakt med jurist angående vad som gäller angående de saker du har skrivit, mkt riktigt är det förtal.

Det gäller inte samma om du skriver i en personlig blogg lr för en tidning, helt olika regler.

Datainspektionen ser det på följande sätt:



Ostrukturerad behandling av personuppgifter:



Det är i princip alltid tillåtet att publicera personuppgifter i löpande text på en webbsida så länge man inte kränker den som uppgifterna avser. För att avgöra om en behandling av personuppgifter är kränkande måste man göra en samlad bedömning av hur känsliga uppgifterna är, i vilket sammanhang de förekommer, för vilket syfte de behandlas, vilken spridning de har fått eller riskerar att få samt vad behandlingen kan leda till. Man får således göra en avvägning i det enskilda fallet där den registrerades intresse av en fredad, privat sfär vägs mot intresset av att publicera uppgifterna.



Bloggar:

En blogg innehåller typiskt löpande text och eventuellt bilder. Publicering av personuppgifter i löpande text på en webbsida är i princip alltid tillåten så länge man inte kränker den som uppgifterna avser.



Efter kontakt med blogg som säger följande:

Jag har krävt att hon skall åtgärda sin blogg med

avseende på din anmälan och hon har gjort vad hon

tycker bör göras.



Alltså har de bett att du tar bort mer än vad du har gjort.

Jag känner mig kränkt i de inlägg du har gjort de senaste dagarna och ber dig att plocka bort det.





2008-11-12 @ 10:18:33
Postat av: sofie

jag tänker inte plocka bort något alls!

Jag har inte kränkt dig med något jag har skrivit det saker jag faktiskt bett dig följa med på och göra, skrivit att jag lånat dig pengar och skrivit att jag köpt dig saker.

Jag har inte skrivit



skrivit att jag ljögit för mamma

det e något jag gjort, en bekännelse för mig



det finns bankbevis på mina överföringar när du lånat pengar för jackan och lägenheten.

Birthe va mmed när du låna i luxembourg i klädaffären

Lögn =nej



sen står det om sakerna jag frågat dig= förtal e nej





Jag har kvar smset där du skriver att jag e konstig och att du inte tycker om j = förtal nej



det enda jag skrivit är att man skulle tro att du gått med i en sekt, detta e vad jag tycker inget jag skrivit att du gjort





så jag vet inte vad du sysslar med, jag har inte skrivit något som helst skit om dig.



däremot har ju ju uppenbart hotat mig



Blogg bad mig ta bort ip för det va det enda som va skyddat enl lag





Sanningen står kvar

För det är inget som helst skitsnack!

Jag har ej förtalat dig, baktalat dig eller pratat skit om dig.

Alla som läser inlägget sanningen ser att där står inget som helst skitsnacka om dig!!!

Inga påstående



Så jag vet inte vad du egentligen sysslar med...



2008-11-12 @ 11:14:06

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0