Så va det dags igen..

image142

Och nej jag vill inte prata med någon om vad som hänt i helgen.

För jag vill inte ha några råd, jag vet själv svaren.

Det gick mig emot att ens ställa upp och ge en andra chans att vi skulle kunna vara bästa vänner, el jobba oss dit i all fall.

Hade en helt underbar helg till lördag kväll när han skulle till jobb.

Det var lite som att befinna sig på en mordplats.

Stället va städat kliniskt rent för jag inte skulle hitta något.

Som ni läste i lördags så hittade jag något redan i fredags som sårade fast på helt annat sätt.

Men på lördagen hittade jag det som jag undrat över.

Att D fortfarande har med företaget att göra.

Han har varit och storshoppat på ett ställe jag brukar shoppa.

Först sa han att han varit där med sin brors tjej.
Men det gick jag inte på då summan han handlat för va större än vad han köpt under de 4 åren vi hade ihop. Då hade han köpt det för att sälja det själv!

Dvs. än engång köpt exakt samma som jag köpt och ska sälja och konkurera med mig.

Sen nä då hade han köpte det skulle sälja och vi dela.

Nä sen ändra han igen han skulle ge mig det.

När jag undrade varför han ej gjort det då blev det inget svar alls.

Sen va detta köp uppdelat på två olika kvitton varav det ena var på en liten liten summa.

Då hade han gjort det för att dra av i företaget för det gör ju jag!

Ja men jag säljer det och betalar moms för det med.

Och för har han aldrig delat på företagets och privat när det är så små summor.

För det är ingen *som kollar*

Och när jag undrade var alla dessa grejor fanns, så var dom i förrådet.

Och när jag då berättade att jag varit i förrådet, då va det ej i det förrådet!!

Jag frågade även innan om kortet som är kopplad till denna butik var finns det.

Det har s (ägaren av det andra företaget), dvs han har gett honom sitt personliga kort efter han själv handlat trots att han ej har med honom att göra.

Det va ena saken det.

Alla saker till hans eget företag vart fanns dom? Han skulle ju hyra lokal i hans *väns butik men det har han ej gjort.

Men dom är ju i Vetlanda... att jag inte fattade det för där har man ju alla sina papper när o bra om man skulle behöva ringa någon fixa med räkningar, fakturor.

Men som sagt var det ej slut där.

Han hade senast förra veckan dvs. i nov betalat 2 fakturor åt företaget.

Då kom nästa lögn.

Men när jag var med så stod jag på några fakturor och eftersom att jag ej ville hamna hos kronofogden så betalade jag dom!

El hur.

För det första så står INGA fakturor på en personligen utan är adresserade till företaget i sig.

Och då han enl. honom själv bortskrev sig redan innan jag hade bevis på att han statat upp företaget så var ju detta flera månader sen.

Och när man har skrivit bort sig så finess det INGEN, anledning till att betala några fakturor.

Flera månader efter. Det finns ingen anledning alls.

Då säger han att han gjort det för att s inget ska märka att han ej vill ha med honom att göra!

Men hallå vadå märka, är men ej med i ett företag så är man ej.

Då betalar man för fann inte deras varor.

När han lämnade mitt så betalade han inte ett skit utan skulle bara ha o ha o ha!!!

Och sen har han betalt in *vanligt* med till företaget.

Dvs. som om han köpt något, o på en så liten tramsig summa att det kunde varit.

Låg o grät till kl va 1 och nu e ja bara så trött så det inte finns.



Sen den andra idioten, han har pendlat fram o tillbaka hela veckan och i helgen har han knappt hört av sig alls.

Och när han gör det är det bara jag saknar dig vad gör du typ.

Men han klargjorde ju att vi bara skulle vara vänner.

Behöver han ju inte gå och tänka på mig....

Han vill ju träffa en flickvän och *få ihop de med henne*

Och han vill ha *någon*

Svarade han men fick ja något svar nej..... Tack för det.

Hade sagt till han att jag kunde köra hem vid middag för att han skulle kunna byta mina däck, då han skulle byta sina på söndagen.

Men nä då skulle han göra det på morgonen typ.

Han skulle ut och festa på lördagen då e det första man tänker på att byta däck på söndag morgon.


image143
Va på Väla och hämtade mobilen och åt Ina tog sig en titt på rävarna.

Telefonen

Fick ett mess i fredags ang min mobil att den va klar.

Var o hämtade den.

O ja samma knappar!!! Kollade mobilen i butiken då även temat var samma fel och knapparna ej vibrerade men temat i butiken va samma som mitt o vibrerade ej så dom fattade ju inte.

Vi får väll se hur länge den håller.

Men konstigt att den blivit framröstad i flera tidningar till hetaste mobilen om det e så mycket fel på den.

Det finns ju fler än jag som skickat mycket sms, skickar ca 1000 i månaden :P

Kikade på film Are we done yet, den va sådär ganska kul men lite dryg. igår kväll och mumsade äpplekaka från IKEA , den var faktiskt jättegod.

Ska jag köpa fler av.

Testade även Polly godiset, det va två sorter en ljus och en mörk, där det skulle vara dessa smaker blandat i.

Dom va faktiskt goda. Den ena smakade mest glögg, den andra vanilj.

Nu ska jag jobba, veckan har bara tre dagar denna veckan - skönt.

Måste ta tag i och boka ett hotell till London med då det börjar att närna sig.
Men så intensivt så jag får väll börja nu.

Och när jag mår dåligt så *tröstäter* jag , skulle varit tvärt om att jag ej åt alls.

Och det är det sista jag behöver nu.

Känner mig redan som en knubbsäl med mina extra 10kilo.
image144
image74


Kommentarer
Postat av: Rögla

oj läser att du har de tufft! kämpa på vännen! jag har en överraskning till dig ;)

2007-11-13 @ 16:59:48
Postat av: nettan

Blir så ledsen när jag läser din blogg men du vet att jag finns för dig.
Älskar dig vännen
ha nu en trevlig resa ;) vi höres när du kommer hem
Många kramizarrrrrrr

2007-11-13 @ 18:51:06

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0