De va denna helgen de... Ångesthelg

Så va det då äntligen fredag.

Lite arg p mig själv att jag inte va stark nog att hålla emot godis trycket i onsdags kväll.image89

Men hade så jla ont att det inte blev något gjort alls.


Daniel kom redan vid tolv så jag , Jasmine och han var och åt lunch på Big Buddha, sen var jag inne om på MQ och köpte en jättefin grå Peak tröja med rosa text som Birthe köpt dagen innan.

Den på bilden e inte alls så fin men det e samma modell men Ljusgrå med Babyrosa enfärgad text.

Åkte till Maxi och handlade sen städade jag.








Sen kom Birthe o barnen o passade hampus när jag o Jonas skulle o se Solstorm.image92
I hjärtat av Kirunas andlöst vackra vinterlandskap mördas frikyrkopastorn Viktor Strandgård. Han ligger på rygg i Kraftkälla Kyrka och ser norrskenet genom de enorma takfönstren medan hans liv tynar bort. Rebecka Martinsson, en ung ensamstående advokat i Stockholm, får ett telefonsamtal från sin barndomsvän Sanna. Hon har just funnit sin bror brutalt ritualmördad i kyrkan och vädjar om Rebeckas hjälp. Motvilligt återvänder Rebecka till sin barndomsstad och sina traumatiska minnen av suggestiv åtrå och beundran för frikyrkans karismatiska ledare som hon med stor möda gjort sig fri ifrån. Rebecka dyker djupare in i mordmysteriet och det leder henne mot en blodig upplösning. Skuld och hot faller tunga över Kiruna i takt med snön och mörkret.


Filmen va bra typ Beck men Persbrandt va ej sig själv det va lite trist, men e van att se han som Gunvald och nu va han religiös o då svär man ju inte...image102



Jätte tack till Daniel som tog tre av barnen, för att pappan till dom ej kom.

För pappa är man ju ej på heltid utan när man har tid el pengar el känner för det!








Hade på mig min nya tröja och tja under  den har ja ju bröst.image94

Så att Jonas stod och stirrade på dom och frågade va gör du, han bara jag läser bara texten på dom!!!!

Hmmmm hallå här e ja! =)

Gick och la oss tidigt, va skönt att få sova .

Vaknade 9 o va pigg.





Hampus och 4 kompisar gick ut på bus el godis, sen skulle han hem till mamma om han ville vara inne och jag o Jonas åkte till Väla.

Jag hittade en gullig julklapp el present till mamma man det kan ja ju inte skriva här för då läser hon ju de :Pimage95

Köpte ett puder och en fin tröja till Hampus från PO.P

Den va brun och beige.
Sen åkte vi nere till kullagatan, jag köpte en jättefin glasboll full med små ljus i som jag hängt i fönstret ska ta en bild när det är mörkt. Och en fin tändsticksask i brunt med guldblad på ena sidan och en solverblomma på andra.

image96
Träffade Birthe, Nico och Emilia nere på Waynes sen och tog en Bagels och en cappucino kanel men den va ej god.

Sen följde dom med hem o lekte med hampus lite .


image97
Vid halv sju kom mamma o Jonas och han bjöd på middag på En trappa ner.

Det va faktiskt jättegott, jag åt en plankstek m kyckling filé och rosad vitlöksås .

Kikade på Nina frisk på kvällen, den va som syster yster sa rolig men handlade om ingenting typ.

Somnade innan 24.

Blev väckt av att någon ej hade stängt av sin mobil och någon iddi ringde innan kl 10!

När jag träffade Magnus i våras så berättade han ju att när någon kommer förnära honom el när han får känslor för någon så backar han.
Jag förstod aldrig hur man kunde vara sån, och lovade mig själv att aldrig såra någon som han sårade mig genom det.
Men shit ... kan väll inte säga att jag e som han men jag vill ej binda mig , eller va *par* med någon.
Jag vill vara med mig själv ha min frihet min oberoende het.
Jag vill inte lova någon något.
Jag har varit i förhållande i 14 år och jag vill inte ha någon.
Och denna helg blev det nog bara förmycket jag fick såna *par* känslor och då backade jag, blev kall okänslig.
Så e inte jag.
Men som tur va så kunde vi prata om det.
Trots att jag varit ärlig med va jag vill från början, det e skitsvårt, speciellt om den andra vill mer.
Kommer säkert en dag där jag får *välja* men jag kommer välja mig o mina barn och mig själp typ.
Jag trivs med mitt liv nu.
Självklart mysigt att se en film med någon ibland , gå ut och äta och hitta på något.
Men sen räcker det för mig.
Jag vill inte såra någon och därför har jag varit ärlig från början.
Så jag har nog haft en *backar* helg.

Daniel ska komma snart o hjälpa mig att tömma mig gamla dator som jag sålde på Tradera.
Dom ska komma och hämta den i nästa vecka.
Jag hatar när folk ska komma, det e så skönt med Tradera sälja och skicka, tycker inte om nytt folk :Pimage101

Vi ska nog ta en runda till Familia i hyllinge, barnen få leka av sig på Capella Play .
Och jag ska titta en runda på Dimoda.
Nästa vecka ska jag börja gå igen, tänkte jag går när Hampus e på karate Mån och onsdag och på tisdag tänkte jag sola så kan jag gå dit.




image25


Kommentarer
Postat av: nettan

kul att läsa allt som hänt väldigt intressant blogg idag..Vi tycker mycket lika i många saker fast vi är så olika men det är därför vi trivs så bra ihop.Du är min bästa vän för alltid...Och Daniel är underbart snäll :)

2007-11-04 @ 13:19:03
Postat av: Nathalie

Tackar för tipset! =)

2007-11-05 @ 13:45:03
URL: http://www.blondeambition.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack för tipset! =) *kram kram*

2007-11-05 @ 13:51:21
URL: http://camc.blogg.se

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0