Barn får kattmat på Förskolan!!

Jag skulle då inte ha mina barn på Förskola i Alingsås.image364
Barn kom hem från förskolan och berättade att dom ätit kattmat!
Mamman visste att 5-åringar har livlig fantasi.
Mamman: Hur åt ni den
Pojken: Ur en burk
Mamman: Så det va blöt kattmat?
Pojken: Det va en torr och en blöt!
Mamman: Vad va det på burken
Pojken: En katt

Mamman ringde Förskoan och JA dom hade fått kattmat på fredagen.
Deras filosofi var att det är föräldrar som sätter gränser för sina barn att barn ska få mer frihet och välja själv!!!!!!!
På denna förskolan gick barn 1-5år.

Filosofin var väll bra men barn i den åldern vet INTE vad som e rätt och fel, gör en gör dom andra.
Och kattmat e för katter inte för människor trots att det ska vara ofarligt.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej!
Jag undrar om du har beställt det där halsbandet som var värt 800 kr. Vet du hur länge det tar tills man får det på posten? Jag beställde i början av feb. men det kanske tar ett tag om det kommer från europa eller

2008-02-12 @ 13:28:45
Postat av: nettan

Hemskt att något sådant kan hända i sverige om att ge barnen kattmat hade de varit USA hade jag ínte varit förvånad ett enda dugg

2008-02-12 @ 13:43:20
Postat av: Sofie

Japp jag har beställt det men inte heller fått det än tyvärr

2008-02-12 @ 17:01:43
URL: http://bubbels.blogg.se/

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0