Boken som ska vänja småbarn vid plastik-kirurgi

image475Så sjuk bok tycker jag då den riktar sig till barn mellan fyra och sju.
E inte emot plastkirurgi, hade jag haft pengar hade jag nog *fixat* mer.
Men kan man inte bara förklara, om det nu måstes?
Och alla ingrepp syns ju inte, måste man göra en stor sak av det.
Han som skrivit boken säger att det e så många barn som följer med mamma till doktor plast, men det tror jag inte det är i sverige. (El hoppas)

Det kan vara konstigt och skrämmande för barn att mamma opererar sig utan att vara sjuk, och kommer hem från doktorn insvept i bandage.

I USA kommer nu boken som hjälper barnen att förstå varför mammor skönhetsopererar sig. En bilderbok om plastikkirurgi.

Den pedagogiska barnboken har kommit tillbaka.

Åtminstone i USA, där plastikkirurgen Michael Salzhauer nu ger ut "My Beautiful Mommy", en bilderbok som ska hjälpa barn att förstå varför deras mammor skönhetsopererar sig.

Boken riktar sig till barn mellan fyra och sju år, och handlar om en flicka vars mamma ska operera näsan, fettsuga magen och förstora brösten.


Kommentarer

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0