[tjejsnack] Vecka 43; Miljö

  • Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?

Ja det tycker jag, men jag är dålig på det.

  • När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?

Nej det gör jag inte för oftast ser dom tråkigare ut och är mycket dyrare.

  • Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?

Nej det gör jag inte, tid är pengar. Skulle jag kånka med fyra barn överallt jag ska hade jag ALDRIG åkt någon stans det tar för lång tid med buss och förmånga byten. Åker kollektivt = flyg när jag ska utomlands räknas de :P

  • Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?

Nyproducerat, händer att jag köper Secondhand men det är oftast för det är något gammal som påminner om min barndom något nostalgi mojs. Leksaker till barnen i bland på loppisar.

  • Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?

Sortera tycker jag att alla kan men att hus skulle ha bättre källsortering.
Tänk om alla hyreshus hade haft små *brevlådor* vid vasken för tidning kartong glas och metall.
Då hade nog de flesta sorterat och allt åkt rakt ner i rätt container.
Jag sorterar i all fall.
image69
image25


Kommentarer

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0