Minus 2,1 Kilo!!!

I dag va det äntligen dags att ställa sig på vågen..
Minus 2,1 kilo på 5 dagar strakt jobbat tyckte jag. Jag har ju även gått 60.000 steg.
I dag blev det lite märklig frukost hade ej hunnit med att handla på Maxi i fredags som jag brukar så hade ingen frukost hemma och vaknade inte förens strax innan 11 skulle duscha och sedan gå ner till Waynes till kl 13 då jag skulle fika med Nettan.
När vi va i Ullared i tisdags köpte jag en vanilj fläta, så bort med de torra kanterna och mumsade i mig vaniljkrämen, Pepsi max och lite Marianne karameller.
Kl 12 gick jag ner mot stan.
egentligen hade jag ej behövt gå i dag men tänkte att jag kan lika bra gå mina steg.
På Waynes åt jag en ost macka, låter inte mycket men det var stor som tre ostbullar, varm choklad och en festis vatten melon.
Efter två timmars skitsnack delade vi på oss och Nettan gick mot söder där jag kom i från och jag mot Kullagatan.
Letade efter en kofta då jag e frusen av mig nu när jag bantar. Men oj vad svårt det va alla kliade.. Efter mycket letande hittade jag en på Hm en grå med hätta som är mjuk och go.
Det blev även att par fodrade Converse skor till Ina, dom reade dom kostar ju 500 annars hade tänkt hon skulle ha dom till våren.
image64
Sen ringde jag Jonas bad han hämta mig för det var kallt...
Men innan han packat och kört ner så hade jag redan hunnit hem!
Fixa till lite snabbt sen bar det av till Oasen för en mysig Fondue, det blev en Tex Mex Fondue.
Tack så mycket... säger jag som bara lät bli att betala av ren protest=)
Sedan var vi och hyrde Gangster med Mikael Persbrandt och handlade lite på Ojsan till Choklad fonduen vi skulle mumsa på hemma.
Filmen va sådär, lite invecklad, lite roliga scener.

I dag söndag blev det lite mys i sängen sedan begav vi oss till Maxi för veckans storhandling.
Stackars Jonas fick ingen frukost då jag byter ut min mot Vie frukt och grönsaksdricka=)
Shoppade jättefin Julkartonger med tomtar på, stora som jag ska ha mina julsaker i.
Ångrar mig nu att jag ej köpte två till.
image65
Sedan blev han medtvingad på en tur i pålsjöskog :P
Mina 10000 ska gåss varje dag.
Efter 45 min gång kikade vi av stegmätaren som då stod på 5400..
Så det var bara att gå en runda till
Så vi kom upp till 8500
Sen hem och ladda lite filmer som vi ska titta på i kväll.
Laddade  hem Ratatouille till barnen.
I dag fick jag sätta på värmen i huset , det var 17,8 grader när vi vaknade:)
I morgon är det måndag igen *suck* och ännu en vecka innan jag får äta godis..

image25

Kommentarer
Postat av: nettan

fikan var god och trevlig tack vännen för att du finns;)

2007-10-21 @ 18:57:16
Postat av: Anna

Det var inte många steg ni kom upp i..dålig stegräknare :p för ni hade väl gått på maxi innan med?
Går man i rask takt i en halvtimme kommer man nästan upp i 5000 steg...
Gå in å köp en på silva :p

2007-10-22 @ 08:06:23
URL: http://www.stargirl.webblogg.se

Skriv nått skoj:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0